English|فارسي  | سایت اصلی دانشگاه |   امروز: دوشنبه ٠٢ مهر ١٣٩٧

نظرسنجی

میزان رضایت دانشجویان، اساتید و کارکنان از خدمات آموزشی دانشگاه

بسیار خوب
خوب
متوسط
ضعیف



  چاپ        ارسال به دوست

به گزارش دکتر کارگری مسئول روابط عمومی معاونت آموزشی

شاخص ترین عملکرد حوزه آموزشی دانشگاه در یک سال گذشته

شاخص ترین عملکرد حوزه آموزشی دانشگاه در یک سال گذشته

معاون آموزشی دانشگاه شاخص ترین عملکرد حوزه آموزشی دانشگاه در یک سال گذشته را تشریح کرد.

دکتر محمد رضا محمدی فلاح ، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی در یک مصاحبه اختصاصی به مناسبت هفته دولت با تاکید براینکه " بسته های تحول و نوآوری گامی در راستای پاسخگویی به نیازهای کشور بوده ،که  بر مبنای اسناد بالادستی نظام سلامت تدوین شده و پاسخی به تکالیف قانونی وزارت بهداشت بوده است" ،  شاخص ترین عملکرد حوزه آموزشی دانشگاه را در یک سال گذشته چنین عنوان نمود.

*        کسب رتبه اول کشوری در پایش عملیاتی بسته های تحول و نواوری آموزشی

*        کسب رتبه برتر کشوری در اعتبار بخشی موسسه ای با همکاری کلیه دانشکده ها و معاونت های دانشگاه

* تایید ماموریت ویژه دانشگاه با عنوان دانش مرتبط با توسعه ایمنی بیمار

*        انتخاب منطقه آمایشی برتر در میان مناطق آمایشی ده گانه کشور

*        تدوین سند توسعه آموزش عالی سلامت استان آذربایجان غربی در افق 1404 و دریافت تشویق از معاونت محترم آموزشی وزارت توسط کارگروه تدوین سند و تصویب آن در هیات رئیسه و هیات امناء دانشگاه

* در توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه موفق به اخذ مجوزهای  فلوشیپ بیهوشی جراحی قلب باز ، دستیاری تخصصی رادیولوژی ، کارشناسی ارشد در رشته های  بهداشت حرفه ای-  آموزش بهداشت شده است.

* برای نخستین بار موفق به  راه اندازی مرکز آموزش مجازی در مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه شدیم و در این مدت شاهد :

  • برگزاری 13 کارگاه دوره مهارتی تهیه محتوا و طراحی آموزشی الکترونیکی و مدیریت اطلاعات علمی و منابع الکترونیکی ویژه اعضای هیات علمی و دانشجویان علوم پزشکی .
  • سومین دانشگاه فعال در زمینه آموزش مجازی و تعیین ادمین و مدیر سامانه.
  • تدوین برنامه راهبردی آموزش مجازی
  • تولید محتوای الکترونیکی اعضای هیات علمی(4 محتوا)
  • راه اندازی وب سایت اختصاصی آموزش مجازی به آدرس vu.umsu.ac.ir.

·         در راستای برنامه بین المللی سازی دانشگاه  ایشان با اشاره به این مطلب که : "اعتبار بخشی بین المللی، گامی موثر در راستای کیفی سازی و جهانی سازی آموزش پزشکی بوده است " اهم فعالیت ها در این بسته ها را چنین توصیف نمودند.

-      سیاستگذاری جذب دانشجوی خارجی توسط حوزه معاونت آموزشی و کارگروه بین المللی سازی

-      تدوین وتصویب سند بین المللی سازی دانشگاه در شورای بین المللی سازی دانشگاه

-      تصویب سند بین المللی سازی در هیات رئیسه و هیات امناء دانشگاه

-      ایجاد وب سایت دانشگاه به زبان انگلیسی و بروز رسانی آن

-      ترجمه کوریکولوم آموزشی تمامی رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی

-      بارگزاری و تکمیل سایت  Education Iran  از سوی معاونت آموزش و امور بین الملل   دانشگاه و فعال شدن سایت از سوی معاونت امور بین الملل وزارت بهداشت در تمامی 45 رشته معرفی شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه جهت جذب دانشجویای خارجی بوده ایم .

·         در راستای توسعه کمی و کیفی تحصیلات تکمیلی درخواست تاسیس 3رشته

فلوشیپ ، 6 رشته دکتری تخصصی PHD و 8 رشته کارشناسی ارشد را از حوزه ستاد وزارتی داشته ایم که بطور جدی مراحل پیگیری آن در دست اقدام می باشد. 

 

* در حوزه " توانمندسازی اساتید " شاهد رشد قابل توجهی دربرگزاری کارگاه های دانش افزایی داشته ایم.

-         طراحی نیازسنجی مدون الکترونیکی در مورد اولویت های توانمندسازی آموزشی اعضای هیأت علمی در سامانه توانمندسازی اساتید

-         برگزاری 28کارگاه آموزشی (مهارتی ومعرفتی ویژه اساتید هیات علمی ودستیاران جدید الورود دانشگاه )

*در حوزه " آموزش مداوم جامعه پزشکی " بطور میانگین شاهد برگزاری یک کارگاه در هر هفته بوده ایم که از میانگین کشوری بالاتر بوده است .

-         تعداد برنامه ها ی اجرا شده : 54 ( دو کنگره بین المللی )

-         تعداد شرکت کنندگان : 7074نفر

*در برنامه کشوری "جشنواره شهید مطهری"شاهد موفقیت های چشمگیری بوده ایم .

-      اهدای یک پایه تشویقی جهت صاحبان فرایند دارای رتبه کشوری

-      اهدای لوح تقدیر به اساتید نمونه دانشگاه وتقدیر از اساتید ارتقا یافته دانشگاه در طی سال

-      راه اندازی سامانه ثبت فعالیتهای نوآورانه آموزشی دانشگاهی  در طی سال 95و96برای اولین بار در کشور

-      انتخاب فرایند برتر دانشگاه (قابل تقدیر )از سوی کمیته علمی یازدهمین  جشنواره کشوری

وی در پایان مصاحبه با تاکید براینکه " آموزش پاسخگو و عدالت محور، اعتلای اخلاق حرفه‌ای، حرکت به سمت دانشگاه های هزاره سوم و توسعه زیرساخت های آموزش پزشکی به عنوان مهمترین بسته های خروجی محور هستند که منجر به تحقیق کلیه بسته های تحول آموزشی می شود." از زحمات و تلاش های تمامی مجموعه حوزه آموزشی در تمامی سطوح دانشگاه تقدیر و تشکر نمود.

 

 


٠٩:٠٥ - 1397/06/11    /    شماره : ٢٠٣٩٥    /    تعداد نمایش : ٧٣



خروج